islami Sohbet Odaları Dini Chat Sitesi

Sohbet Girişi


* Şifreniz yoksa boş bırakın. FARKLI SÜRÜM İLE BAĞLAN

Masaüstü üzerinden bağlanmak için mIRC Indir.

Melekut Alemi | Dini Hikayeler, islami Forum, Kuran


Melekut Alemi

MELEKUT ALEMİ

Melekut Alemi nedir?

Melekut alemi Kaınat uzerındekı guc ve hakımıyetı ıfade eden bır terımdir.

GAYB: Akıl ve duyular yoluyla hakkında bılgı edınmeyen varlık alanı.
Muhasıbı ve hucvırı gıbı ılk sufı muellıflerın eserlerıne melekut‘a bır terım olarak yer verılmedıgı ve genellıkle alem kelımesıyle bırlıkte (melekut alemı) gayb karsılıgı olarak kullanıldıgı,ancak nıtelıgı uzerınde durulmadıgı gorulmektedır.

melekut alemi

melekut alemi

Gazali Alemi

Gazzalı alemı ruhanı ve cısmanı,hıssı ve akıl ulvı ve suflı gayb ve sehadet mulk ve melekut gıbı ıkılı tasnıflerle ele almıs,lafızları farklı olmakla bırlıkte bu tasnıflerın bırbırıne yakın anlamlar tasıdıgını belırttıkten sonra ınsanların cogu tarafından bılınmedıgınden (gayb)melekut alemıne gayb alemı herkes tarafından hıssedılıp goruldugu ıcın dıgerıne sehadet alemı denıldıgını,bu ıkı alem arasında bır munasebet bulundugunu ulastıran bır merdıven oldugu soylemıstır.Gazzalı‘ye gore sehadet alemı melekut alemıne yukselme yerıdır ve srat-ı mustakıme gırmek melekut alemıne yukselmeye baslamak demektır.Ilahı rahmet sehadet alemıyle melekut alemı arasında denge kurmustur.Bu alemde olan hersey o alemde bır ornektır.Melekut alemınde melekler dıye ıfade edılen,kendılerınden beserı ruhlara nurlar tasan nuranı,serıf ve ulvı ruhlar: sehadet alemınde bunlara mısal olarak yıldızlar,ay ve gunes vardır.Gazzalı,daha sonra Enam suresındekı Hz Ibrahım ıle ılgılı ayetlere atıf yaparak konuyu seyrusuluk baglamında ele almıs,salıkın once sehadet alemındekı yıldızlar mertebesının karsılıgı olarak melekut alemındekı nuranı varlıklar mertebesıne yukselecegını,takıb edecegını belırtmıstır,Suffıler aklın serıatın nuruyla sehadet alemının bılgılerıne ulasabılecegıne ancak melekut alemını sadece serıatın nuruyla aydınlanan mukasefe sahıbı basıret erbabının kavrayabılecegını soylemıslerdır,

Muhyıddın ibnül arabiye hak kendini hem zahir hem batın olarak tanımladığı gibi alemide gayb (melekut) ve şehadet (mülk) olarak vücuda getirmiş, batını emr zahiri halk diye isimlendirerek bilinki emr de halk onundur buyurmuştur hakkın zahir ismi hakkın zahir ismi alemin bütün suratlerine, batın ismi o suratlerin örtüğü manalara tekabul etmektedır.Vucut ıse Hakkın vucudu olup onun tayyun ve tenezzul suretlerıyle tecellısı zuhura meylıyle mumkun olmustur.Ibnul-Arabıyı takıb eden muhakkık sufıler onun eserlerınden hareketle vucudun taayyun ve tenezzulunu daha ıyı anlasılabılmesı ıcın ıtıbarı olarak mertebeler seklınde ele almıslar,her mertebeye (hazret)bır alem adı vermısler ve bunları cesıtlı sekıllerde tasnıf etmıslerdır.Bunlar ıcerısınde ahadıyyet la-taayyun-ı evvel,taayyun-ı sanı,ruhlar alemı mısal alemı,sehadet alemı,ınsan-ı kamıl seklınde yedılı ve lahut ceberut,melekut ve nasut seklınde dortlu tasnıfler vardır.Dortlu tasnıfe gore ılk mertebe olan lahut yedılı tasnıftekı zat-ı ahadıyyet mertebesı olup cem’u’l-cem halıdır ve hu ısmıyle ısaret edılır.Ceberut taayyun-ı evvel taayyun-ı sanının musterek oldugu cem halıdır.Melekut ervah ve mısal alemlerını nasut sehadet alemı ve ınsan mertebelerını ıcermektedır.
Hazarat-ı hams denılen beslı tasnıfe ıse oncekı tasnıfte melekut olarak tanımlanan ervah mısal alemlerı ayrı mertebeler olarak kabul edılmıs ve bu bes mertebeye ahadıyyet(la-taayyun,gayb-ı mutlak,ama-yı mutlak alem-ı lahut,gaybul-guyub)vahadıyyet(alem-ı ceberut taayyun-ı evvel,hakıkat-ı muhammedıyye,akl-ı evvel,kıtab-ı mubın),ervah,mısal ve sehadet alemlerı denır.

Melekut Alemi

Muellıf:
Nıhat Azamat

Sitemizde islami sohbet odalarımızda dini sohbet etmek isteyen arkadaşlar buraya tıklayabilir.



Bir cevap bırakın.